5. nap, Sangüesa -Monreal

A mai reggelünk is prímán indult. Megcéloztuk a hatos startot, de pár percre a házban ragadtunk. Bár az ajtó kívülről nem volt nyitható, estére kulcsra zártuk azt. Távozáskor a kapott kulcsot az ajtó belső felén lévő
postaládába kellett dobni. Tehát a helyes sorrend a következő lett volna: ajtónyitás, kipakolás, kulcs a ládába. Ehelyett bedobtam a kulcsot, aztán rápillantottam az ajtóra, ami zárva volt. Így a reggeli indulás kiegészült a francia hálótársak felverésével.
Éjszaka dörgött és villámlott, eső nem esett. Az ég azonban egész nap felhős maradt, így sokkal elviselhetőbb volt az időjárás. Az út a hegyeken keresztül vezetett, az ösvény járható volt. Először gabonaföldek mellett haladtunk, aztán beértünk egy fenyőerdőbe.

Amellett, hogy nagyon szép volt, az itt élő pókok szorgosan teleszőtték hálóval, így aki elől ment, összegyűjtötte azt.

Napi játékunk: Keresd meg a rejtőzködő tehenet!
Izcoban megálltunk inni és pihenni. Épp fogyóban volt a kenyerünk, amikor feltűnt egy autó, ami mozgó boltként működött, be is gyűjtöttünk egy kenyeret. Amikor indultunk, úgy döntöttünk, hogy levágunk egy picit az útból, mire egy helyi néni az ablakából kezdett el kiabálni, hogy nem jó irányt választottunk. Ezen a környéken több apró település is van, mindegyikben találkoztunk a helyi hírháttér nénivel.

Már egész profin pakolunk, mert a zsákunk megáll
A mai napon tehenekkel találkoztunk, egy egész csorda kolompolt a hegyoldalban. Ahogy közeledtünk Monrealhoz, egyre több búzatábla mellett mentünk el, nagy részükön dolgoztak. Empirikus kutatásaim nyomán megállapítottam, hogy a Claas kombájnok, illetve a John Deer márkájú mezőgazdasági munkagépek száma szignifikánsan magasabb a többi márkához képest Navarrában. Természetesen -Zoltán nagy örömére- az összes zöld sárga traktor láttán hangos üdvrivalgásba kezdtem.
A monreali szállás egy templom melletti házban volt.

Amikor megérkeztünk, csak egy zarándok volt ott, az orosz lány, akiről még Rafaelék meséltek. Picit később Zoltán nagy lelkesen rohant be, Találd ki, ki van itt! felkiáltással. Megérkeztek német cimboráink Arresból. Furmányosan buszra szállva értek be minket, mivel egyikük térdsérülése miatt nem tudtak haladni.
a hatodik napunk itt, a negyedik pedig itt olvasható.